ناتو از توئیتر برای هدف‌یابی جنگنده‌های خود استفاده می‌کند - فارس نیوز

ناتو از توئیتر برای هدف‌یابی جنگنده‌های خود استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: یک مقام ناتو اعلام کرده است که این ائتلاف از اطلاعات دریافتی از شبکه اجتماعی توئیتر برای رهگیری و هدف‎یابی‏های خود در مقابله با مخالفان در لیبی استفاده می‏کند.


به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی و جنگ نرم خبرگزاری فارس، اندیشکده شورای آتلانتیک در خبری اعلام کرد: یک مقام ناتو از استفاده این ائتلاف از اطلاعاتی که از شهرهای مصراته، اجدابیا و طرابلس از طریق توییتر درباره تحرک مخالفان و محل اصابت موشک های ناتو دریافت می شود استفاده می کند. وی افزود شبکه های اجتماعی به این ائتلاف در جمع‏آوری اطلاعات کمک می‎کند.

این مقام ناتو که نخواست نامش فاش شود افزود که توییتر ابزار کارآمدی برای دریافت اطلاعات است گرچه اطلاعات دریافتی با منابع اطلاعاتی قابل اطمینان‏تر بررسی و چک می شود قبل از اینکه روی آنها تصمیم گیری اجرایی شود.


توئیتر (Twitter) یک سرویس میکرو بلاگینگ است که با شعار «چه‏کار می‏کنید؟» پا به عرصه وجود گذاشت. میکرو بلاگ نوعی از وبلاگ‏هاست که به شما امکان می دهد متن های کوتاه در مورد زندگی خود را بنویسید و آنها را برای دوستان و مشاهده‏گرهای علاقه‏مند به صورت پیام متنی، پیام فوری، ای‏میل یا از طریق شبکه بفرستید. توئیتر معروف‏ترین سایت سرویس دهنده در این مورد است که در ماه مارس 2006 توسط شرکت «آبویس کورپ» در سان فرانسیسکو بنیاد نهاده شد.

گفته می شود «جک دورسی»، «اسحاق استون» و «اون ویلیامز» در سال 2006 میلادی موسسان این شبکه با سه هدف اصلی اقدام به راه‏اندازی شبکه توئیتر نمودند:
1- ایجاد روش ارزان‎تر و آسان‎تر برای فرستادن پیامک به تعداد زیادی از افراد به منظور استفاده در تبلیغات، ارتباطات اجتماعی و در کنار آن تشویق به استفاده بیشتر از سرویس پیامک و در نتیجه درآمدزایی برای شرکت های ارتباطات.
2- استفاده از فرهنگ دنبال کردن افراد معروف که در کشورهای غربی به صورت هدفمند تبلیغ می شود به منظور جلب توجه تبلیغات‎چی‎های هالیوودی.
3 - در راستای فرهنگ عریانگری غربی (که در سال های اخیر موج جدید آن در ساختمان سازی با پنجره های بلند و بدون پرده و مدهای لباس جدید غربی و . . . مشاهده کردیم) که هدف آنها عادت دادن مردم دنیا به این فرهنگ عریانگری است، اینکه مردم کارهای خود را لحظه به لحظه گزارش داده و چیزهایی که توسط سایر سایت های ارتباطات اجتماعی غیرقابل اکتشاف بود بدین وسیله از مردم استخراج نموده و در اختیار سازمان های اطلاعاتی غربی قرار دهند.

توئیتر به کاربران اجازه ارسال آخرین خبرها (پست های متنی که حداکثر از 140 حرف تشکیل شده باشد) از طریق ارسال پیام کوتاه، پیام فوری، ای‎میل و . . . را می دهد. فرستنده خبر می‎تواند ارسال پیام را محدود به گروه دوستان خود کند (گزینه پیش‎فرض، ارسال برای همه است). کاربران می توانند آخرین خبرها را از طریق وب سایت توئیتر، پیام فوری، اس.ام.اس.، آر.اس.اس.، ای‎میل یا از طریق یک تقاضانامه دریافت کنند.

/ 0 نظر / 10 بازدید